Friday, November 5, 2010

2 november 2010

hari yang paling malang aku rase kerana rumah sewa aku kene pecah orang. as the result, camera DSLR SONY ALPHA A380Y dan LAPTOP COMPAQ PRESARIO CQ40 501TV dirembat orang. semasa aku mendapat tau aku mengigil di dalam bilik aku di seri iskandar. tak ade perasaan tak sedap hati sume last2 balik rumah tgk semuanya tiada suda. oh camera dan laptopku, kalau kau ade sistem gps bole aku tracking korang berada. mengapakah orang itu aim rumah aku jugak? punye la banyak rumah lain bole buat tapi kenapa rumah aku?
aku berdoa berharap orang 2 terbuka hati nak kasi balik barang2 e2. or klu die keras hati, aku berharap agar die mati dalam keadaan tak tenang. hey pencurik, kau tau kan orang yang teranaya + anak yatim ni termakbul doaanya. tp sekarang ni aku redha dgn ape yang dah jadi. mmg tiap2 malam aku tangisi sbb bende tu bkn senang nak bli. dah la mahal. senang2 je rembat. BABI betol ! mayb betol cakap orang. mayb ade hikmah disebalik kejadian ini. aku engat la semasa aku bli camera tu aku cakap kat abang aku yang aku nak tangkap sndri gamba die kawin . but skarg hanya tinggal kata2 saja sbb aku tak mampu untuk memiliki balik camera aku tuh. mmg klu aku teringat blk bende 2 aku akan menangis sendirian. nak pinjam orang punye aku takot nnt aku rosakkan deme punyer. so aku decide aku tak menggunakan dslr. dan lepas ni aku berazam aku nak kumpul duit n bli cash bende 2. by hook or by cook, aku akan bli jgk sebelum aku abes blaja kerana kat uitm aku ade member bdk photo, so bole mintak tunjuk ajar kat diorang. hmm. camera,,,, laptop,,,, bahawasanya aku amat sayang korang lebih dari aku sayang bende2 yang aku ade yang lain. :(

1 comment:

Jimmy Jimboo (JJ) said...

hilang ke wehh , xbuat report polis ?
kuang ajo betul laa org yg curik tuhh !! agak2 la n curik pon, xkan la smpai hati nk curik 2 2 skali , hamboii .. ko xsyakspe2 ke ? syg dohh leppy, mcm2 smpn dlm tu , cmre ko tu dh la bru g ..ko bersabarje la eh .buat solat hajat .